zondag 8 december 2013

5 december stress

Och och och wat een stress de afgelopen weken.
Topdrukte in de webwinkel, wat natuurlijk geweldig is. Ik heb nog nooit zoveel poppendekentjes in 1 week verstuurd. Kadootjes stress, omdat we 2x Sinterklaas vieren en ik alle kadootjes moest regelen. Help, wat koop je dan?? Uiteindelijk is het gelukt, een mooie mengeling van leuke en nuttige kado's.

En Isa zit in groep 5 en ging lootjes trekken, dus er moest een surprise met gedicht komen.
We waren er al snel uit dat we een Minion wilden maken van papier mache, lekker kliederen :).
Voor wie niet weet wat een Minion is, kijk dan even dit filmpje van verschrikkelijke ikke

Ik heb een grote bak behangplaksel gemaakt, Isa scheurde de kranten en daarna konden we beginnen.
Moet ik hier echt met mijn handen in?? riep Isa uit! ;)
Euh ja...
De basis is een ballon en een stuk karton, hierover hebben we meerdere lagen papier mache gedaan (tussendoor iedere keer een dag laten drogen)

 
Uiteindelijk was de basis goed hard en wilden we het geheel geel schilderen. Helaas gaf dat niet het gewenste resultaat. De verf dekte niet en de kreukels maakte het niet echt mooi.
Na wat googlen, zag ik dat iemand een lap gele stof had gebruikt.
Dus op de fiets naar de stoffenwinkel in de buurt voor een lap gele stof.
 
Het idee was zo simpel, maar de uitvoering lukte niet echt en ik was al geneigd alles in de kliko te gooien. Gelukkig kwam mijn redder in nood, vriendin Alike, koffie drinken.
Samen hebben we er een hele mooie Minion van gemaakt!
De kadootjes hebben we van onderen in de Minion gedaan en verder vol gestopt met proppen krantenpapier, zodat ze er niet uit zouden vallen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten